Magnoliaträd

Är otroligt tacksam för att jag tog ledigt för att jag behövde det och inte för att passa med påsklov och andra förväntade pauser. Får en chans att stanna upp och reflektera i tysthet, njuta med att lyssna på bok och dricka kaffe spontant under hela dagen. Stressar inte och kan krypa ner i sängen en stund till för att vila. 

Stora öppna fönster mot naturen ger ett lugn och får mig att fundera på nya spännande planteringar. I en del av trädgården ska jag välja att välkomna ett Magnoliaträd. Ljuvliga rosa blad, vackra knoppar och ett träd som är kraftfullt och dekorativt. Ser fram emot att sätta spaden i jorden och skapa rätt förutsättningar för min nya kärlek - Magnolian.



Väljer att ha kvar den fina granväxten från i julas, den mår bra och är vacker. Rensar fortfarande i röran. Jag tar ansvar för det som ska bort och ser till att det kommer dit det hör hemma. Det tar lite extra tid men känns rätt i själen. Det jag skapar nu ska bestå, jag gör det för mig själv och det känns så bra.


Fortfarande brottas jag med gamla förväntningar från något som inte är jag. Ibland kan det värsta som händer vara det bästa "forever". Är så otroligt lycklig långt inifrån, jag känner mig fri. Jag har lärt mig mycket och det jag tränar på nu är att lyssna inåt.  
Skicka en kommentar

Populära inlägg