Kobra SVT1

Vilket fantastiskt program som belyser flera dimensioner av upplevelser som egentligen är det naturligaste som finns. Nästa program handlar om blommor i nya miljöer där de utsätts på ett bra sätt för att stärka deras överlevnad. Spännande!

Någonting som jag burit på så länge är just tanken på det. Precis som vi människor behöver vi underhålla, fräscha upp och leva. Till viss del utsätta oss för saker som tar oss vidare. När jag tänker ett steg till på min trädgård så är det precis så det är. Allt går inte att bevara och jag tror inte att det ska vara så heller. Jag har under lång tid blivit påtalad att jag inte får verka i trädgården för att jag kan skada ett frö. Det handlar om att verka tillsammans, inte göra trädgården till ett snobberi.

Att inkludera alla som vill vara och göra i naturen är en självklarhet, det är inte förunnat någon som anser sig vara mer. Det finns ingen anledning att döma andra, ingen är bättre än någon annan. Alla tillhör och det ska vara lika viktigt att få ta plas, för alla.

Min önskan är att alla får en chans att växa, att sluta se så stereotypt på sina egna tankar om världen och börja ställa frågor. Varje gång är svaren överraskande, det finns så många spännande idéer och ofta från de du minst anar. Jag uppmanar alla som anser sig vara bättre än andra, tänk en gång till för vi är alla här på jorden för att samverka.
Skicka en kommentar

Populära inlägg