Fjärilsbuske & Rudbeckia

Så många fina växter att välja mellan, jag låter mitt hjärta känna in. Ofta finns det en inre palett, våga lita på den. För mig är trädgård ett välbefinnande som ger energi. Kravlöst och roligt, motion och styrketräning samtidigt som det ger en total avkoppling. Inspirationen kommer från olika håll men mest värdefullt är nog samtalen med nära och kära där vi delar bilder och pratar om hur spännande det är. 


Två av växterna som sticker ut starkt just nu är Rudbeckian och Fjärilsbusken. Det är många fjärilar som kommer på besök. Jag sätter mig ner med en kaffekopp och bara njuter av sällskapet. Det krävs inte så mycket för att känna lycka. Bara stanna upp och se sig omkring, det räcker långt.


Mina inköp gör jag på Ljungsleds Plantskola i Mörrum som har en otrolig hög växtkvalitet. Det är lättöverskådligt och smart sammansatt. Varje gång jag är där blir jag inspirerad att vilja mer. Personalen är kunnig och har en hög servicenivå, jag som kund är i fokus. Så skönt!


Oh my, jag älskar min trädgård! 
Skicka en kommentar

Populära inlägg