Sammetshortensia

Ett av mina bästa köp denna sommaren är en Sammetshortensia. Jag har den i en kruka men kan tänka mig att ha fler i trädgården. Den behöver mestadels skugga och vindskydd. Lite känslig men ändå robust. Jag planterade blomman med lucker matjord och kogödsel för att ge den växtkraft på sin nya plats. Tack vare att det har regnat i sommar så har jag inte behövt vattna, men tänk på att den kräver fukt för att må bra. Formen på bladen och blommorna är så vacker. Gillar verkligen blommorna som ger ett dubbelt uttryck. Rekommenderar att köpa, men välj en bra plats.


Om du väljer att plantera Sammetshortensian i trädgården, se till att gräva ut och luckra upp jorden. Förstärk gärna med kogödsel och se till att marken är jämnt fuktig. Så mycket glädje och så vacker att se på. Det går att kombinera växter i oändlighet, den är tacksam ensam såväl som i grupp. Happy!
Skicka en kommentar

Populära inlägg